• עד 30% הנחה על כל התכשיטים + משלוח מהיר חינם • חייגו אלינו 054-3975290 • 053-3558583 •

איך נזילת מים בחנות יכולה להרוס את התכשיטים

לנזילות מים יש השפעה מזיקה על תכשיטים, במיוחד אם התכשיט אינו מוגן כראוי. נוכחות מים עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לסוגים שונים של חומרי תכשיטים, המשפיעים על המראה, שלמות המבנית והערך של התכשיט. במאמר הקרוב נביא חקירה מעמיקה כיצד נזילות מים יכולות להרוס סוגים שונים של תכשיטים.

 

מתכות יקרות

א) זהב: בעוד שהזהב עצמו עמיד בפני קורוזיה, חשיפה ממושכת למים עלולה לגרום נזק לתכשיטי זהב. מים עלולים להוביל להצטברות של לכלוך, שמנים ומזהמים, שעלולים להכתים את המתכת ולהקהות את הברק. בנוסף, אם הזהב מכיל סגסוגות המועדות לקורוזיה, מים עלולים להאיץ את התהליך ולגרום לשינוי צבע.

 

ב) כסף: תכשיטי כסף רגישים במיוחד לנזק מחשיפה למים. מים יכולים לגרום לכסף להתחמצן, מה שמוביל להכתמה ולמראה עמום וחסר צבע. ההכתמה יכולה להיות קשה להסרה ועשויה לדרוש ניקוי או הברקה מקצועיים.

 

ג) פלטינה: למרות שפלטינה עמידה מאוד בפני קורוזיה, חשיפה ממושכת למים עלולה להוביל להצטברות של לכלוך או של משקעים על פני השטח. זה יכול להפחית את הברק של המתכת ולהשפיע על המראה הכללי של תכשיטי פלטינה.

 

אבני חן

א) אבני חן: אבני חן כגון פנינים, אלמוגים וענבר, הן נקבוביות וסופגות. מים יכולים לגרום לאבני חן אלו להתנפח, להיסדק או לאבד את הברק שלהן. המים יכולים גם לפגוע בחומר החוט המשמש להחזקת פנינים או חרוזים, להחליש את זה או אפילו לשבור את הגדיל.

 

ב) אופלים: אופלים הם אבני חן עדינות המכילות מים בתוך המבנה שלהן. חשיפה ללחות מוגזמת או לשינויים מהירים בטמפרטורה עלולה לגרום לאופל להיסדק, לאבד את הצבע שלהם או אפילו לשבור אותם.

 

ג) אמרלדים: אמרלד מטופל לעתים קרובות בשמנים או שרפים כדי לשפר את המראה שלו. חשיפה למים עלולה לגרום לטיפולים אלו להתמוסס, וכתוצאה מכך לאובדן צבע או היווצרות שאריות מכוערות על פני אבן החן.

 

 

תכשיטים מודבקים או מעוטרים

מים יכולים להחליש את הדבקים המשמשים בתכשיטים, ולגרום לאבני חן או אלמנטים דקורטיביים להשתחרר או ליפול מהתכשיט. זה נכון במיוחד עבור תכשיטים עם דבק עדין. חשיפה למים עלולה לפגוע בשלמות המבנית של התכשיט, מה שהופך את זה לרגיש יותר לנזק או לאובדן של אבנים יקרות.

דליפות מים עלולות להאיץ את הידרדרותם של ציפויי הגנה או גימורים המיושמים על תכשיטים, כגון ציפוי רודיום או אמייל. זה יכול לגרום לשינויי צבע, אובדן ברק או הופעת פגמים על פני המתכת. מים עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לתכשיטי עור או בד. זה יכול להוביל להכתמה, שינוי צבע, עיוות או צמיחת עובש על התכישט. רצועות עור או רכיבי בד בתכשיטים עלולים להפוך את התכשיט לשביר, מה שהופך אותו ליותר מועד לשבירה.

 

בסופו של דבר, נזילות מים עלולות להרוס תכשיטים על ידי גרימת הכתמה, קורוזיה, שינוי צבע, נזק לאבני חן, הידרדרות של דבקים או גימורים ופגיעה מבנית. טיפול נכון, תחזוקה והימנעות מחשיפה למים חיוניים בשימור היופי ואריכות החיים של התכשיטים. כאשר יש ספק, כדאי התייעץ עם תכשיטן מקצועי לקבלת הדרכה לגבי שיטות ניקוי, טיפול והגנה לתכשיטים אחרי נזילת מים בחנות.

נכתב על ידי חברת -  טרמוטסט איתור נזילות מים
Telephone
WhatsApp
Email