• עד 30% הנחה על כל התכשיטים + משלוח מהיר חינם • חייגו אלינו 054-3975290 • 053-3558583 •

מה ההבדל בין יהלומי מעבדה ליהלום מלאכותי ?

למרות שיש בלבול מסוים בשאלה האם יהלומים טבעיים זהים ליהלומי מעבדה, אנו כאן כדי ליידע אותך כי יהלומי מעבדה הם למעשה יהלומים אמיתיים. השניים זהים לחלוטין - אפילו בתכונותיהם הכימיות והאופטיות. מדהים לדעת שאפילו גיאולוגים מאומנים אינם יכולים להבחין בהבדל בין השניים, בעין בלתי מזוינת כמובן. למה זה? כי יהלומים שנוצרו במעבדה הם 100% פחמן טהור בדיוק כמו יהומים טבעיים שנכרו מהאדמה..

אם עדיין יש לך שאלות, אל תדאג! בלוג זה מסביר את ההבדלים בין לא רק יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים, אלא גם בין סימולציות יהלומים שונות כמו זירקוניה ומואסניט. במשך עשרות שנים יהלום ממוקמת כאבן מרכזית לבחירת טבעות אירוסין. אולם עם בעיות חברתיות וסביבתיות שעולות, נולדה לה נורמה חדשה: יהלומים מעובדים במעבדה.

יהלום מעובד מדהים זה (המכונה גם יהלום סינטטי) הוא בעל אותו ברק, בהירות ואסתטיקה של יהלום שנכרה באדמה. למעשה, יהלומים מעובדים ויהלומים כרויים זהים למעט כמה נתונים מכריעים:

  • יהלומי מעבדה הם הרבה פחות יקרים מיהלומים כרויים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור טבעות אירוסין ותכשיטים.

  • יהלומי מעבדה אינם כרויים או מחופרים, מה שהופך אותם לבחירה בעלת מודעות סביבתית.

ובכל זאת, לענוד יהלום מעשה ידי אדם? יש לך שאלות ויש לנו תשובות. בהמשך אנו נשווה בין יהלומי מעבדה ליהלומים כרויים, ונפצח את המיתוס לפיו יהלומים שגדלו במעבדה נחותים מיהלומי כרייה.

מהו יהלום מעבדה?

יהלומים אשר מעובדים במעבדה קיימים כבר זמן מה, אך רק לאחרונה הם זכו להכרה רחבה. אנחנו עובדים בתעשיית היהלומים המיוצרים על ידי אדם מאז שנת 2005, הרבה לפני שזה הפך פופולרי. עכשיו, אנו יכולים להציע תכשיטי יהלומים מעובדים באיכות הגבוהה ביותר במחירים נמוכים הרבה יותר מהמתחרים שלנו.

אז בואו נרד לעיקר: מהם בדיוק יהלומים? יהלומי מעבדה זהים למקביליהם הטבעיים מכל הבחינות, אלא שהם גדלים במעבדה מזרע יהלום במקום שנשלוף אותם מהאדמה. יהלומים מורכבים כמעט לחלוטין מפחמן טהור. לכן גם ליהלומי מעבדה וגם ליהלומי כרייה יש את אותם מאפיינים פיזיים. יהלומי מעבדה עוברים את התהליך הטבעי המדויק שיוצר יהלומים מגידול אדמה, אך מחירם עולה עד 40% פחות. בואו נשווה את תהליך גידול היהלומים במעבדה לעומת אופן היווצרות היהלומים בכדור הארץ.

יהלומי כרייה נוצרים עמוק בקרום כדור הארץ במשך מיליארדי שנים והתוצאה של כריית יהלומים היא משמעותית. יהלומי כרייה - המכונים גם יהלומי דם - הורסים בתי גידול וחיות בר מקומיות ומסכנים את רווחתם של העובדים.

ומה עם יהלומים שגדלו במעבדה?

יהלומי כרייה הם בעלי מבנה קריסטלי וכך גם יהלומים שגדלו במעבדה - יהלומים שגדלו במעבדה משכפלים את המבנה דמוי סריג הקריסטל של יהלומים ממוקשים. למרות הדמיון ביניהם, יהלומים שגדלו במעבדה אינם הורסים חיות בר ואינם פוגעים בעובדים.

 יהלומי מעבדה צומחים בסביבה מבוקרת של לחץ וחום קיצוניים, המכונה טמפרטורה גבוהה בלחץ גבוה (HPHT) או בתצהיר אדי כימי (CVD). הודות למחקר ותרגול נרחבים, יהלומים מגדלים במעבדה גדלים באותה צורה כמו יהלומים ממוקשים.

האם יהלומי מעבדה זהים לזירקוניה מואסניט ?

מואסניט שונה לגמרי מיהלום מעבדה. מואסניט הפך פופולרי בשנים האחרונות, אבל שונה מיהלומים במובנים רבים. בעוד יהלומי כרייה מגיעים מהאדמה ויהלומי מעבדה מגדלים במעבדה, מקור המואסניט הוא מטאורים. מואסניט אינו יהלום, וגם לא מנסה להיות אחד כזה. בעוד שיהלום - בין אם מעבדה ובין אם גדל באדמה - בעל תכונה של שבירת אור יחידה, מואסניט הוא שבירה כפולה. התוצאה היא כדור דיסקו של אור, כלומר ניתן יכול לראות דרכו את כל צבעי הקשת. אז למרות שיש מי שמעדיף את הניצוץ הלוהט של מואסניט, זה לא נראה כמו יהלום אמיתי.

כמו כן, זירקוניה מעוקבת אינה דומה כמו יהלום שגדל במעבדה. בעוד יהלומים מעבדה עשויים מפחמן, זירקוניה עשויה זירקוניום דו חמצני. זה הופך את הזירקוניה לנקבובית הרבה יותר וכתוצאה מכך מצהיבה לאורך זמן. בנוסף, מכיוון שעלות יהלומי המעבדה גבוהה בהרבה בגלל איכותם המעולה, יש להם ערך חוזר גבוה בהרבה, במיוחד כאשר הם משובצים בטבעת אירוסין מדהימה.

יהלומי מעבדה לעומת יהלומי כרייה לטבעות אירוסין

האם יהלומי מעבדה טובים כמו יהלומים אמיתיים? זה לא סוד שבמאה שעברה עיטרו יהלומי הכרייה את מרבית טבעות האירוסין. אך האם זה אומר שהם עדיפים על יהלומים שגדלו במעבדה? בכלל לא. יהלומים בגידול מעבדה שווים באיכותם, בעמידותם ובמראה שלהם!

אמנם יהלומי כרייה הם בחירה מסורתית, אך זה לא משפר אותם. למעשה, ככל שיותר צרכנים מחפשים אפשרות מודעת יותר לסביבה וחברה, יהלומי מעבדה נבחרים בתדירות גבוהה הרבה יותר בעוד יהלומי כרייה הופכים פחות ופחות פופולריים.

אנשים רבים תוהים אם ניתן להבדיל בין יהלום שגדל במעבדה ליהלום אמיתי. בואו נשווה את הדמיון הפיזי וההבדלים בין יהלומים שגדלו למעבדה ויהלומי כרייה כדי לראות כיצד הם מסתדרים.

הבדלים בעלויות

אתה מוצף כל הזמן בהצהרה ש"יהלומים הם החברה הכי טובה של האישה." מי יכול להכחישי יהלומים שגדלו במעבדה נוצצים בדיוק כמו יהלומים ממוקשים. החלק הכי טוב? הם עולים חלק קטן מהמחיר. אולי הגיע הזמן לנסח מחדש את זה ל"יהלומים הם החבר הכי טוב של האדם", כי הוא הולך לחסוך סכום נכבד של כסף על יהלום שגדל במעבדה. בהתחשב ביהלומי כרייה שעולים 10,000 - 50,000 שקל לקראט, מדובר על מאות - או אלפי - שקלים שנחסכו.

זה כסף שתוכלו להשתמש בו בירח דבש חלומי, מקדמה על בית או להוציא על דברים אחרים וחשובים יותר - כמו החתונה שלכם. קל לראות שתקציב הטבעת שלך יגיע רחוק יותר עם יהלום שגדל במעבדה מאשר יהלום כרייה.

מראה חיצוני

אי אפשר לראות הבדל בין יהלום שגדל במעבדה לבין יהלום אמיתי בהשוואה זה לצד זה בעין בלתי מזויינת. צריך כלים מיוחדים כדי שיהיה אפשר למצוא את ההבדלים בין אחד לשני. הסיבה לכך היא שהם זהים מכל הבחינות.

 אם אתה רוצה לוודא שהיהלום שלך גדל במעבדה, בדוק את דוח הדירוג שלו. לצד הכתוב כי הוא גדל במעבדה, הוא יציין את דרגת היהלום בכל 4C, כולל משקל קראט, צבע, בהירות וגזירה. התעודה הגמולוגית תעניק לך שקט נפשי בידיעה שהיהלום שלך הוא האיכות שאתה מצפה לה.

בעוד שחלקכם עשויים לחשוב שיהלומי מעבדה אינם יכולים להבריק כמו יהלומי כרייה, זה פשוט לא נכון. בואו נסתכל מקרוב על היפהפיות הנוצצות האלה.

ברק יהלומי המעבדה

האם יהלומי מעבדה נוצצים כמו יהלומי כרייה? כמובן! איך זה אפשרי? יהלומים בגידול מעבדה הם בעלי אותם תכונות כימיות, פיזיקליות ואופטיות כמו ליהלומים שנכרו. משמעות הדבר היא כי יהלום המעבדה שלך יבריק כמו יהלום כרוי. להתראות אבני חן יקרות, שלום נצנוץ!

בואו נפרט יותר את המאפיינים הפיזיים האלה:

  • האם יהלומי מעבדה מעוננים? יהלומים אינם מתעננים לאורך זמן - בין אם הם גדלים במעבדה או נשלפים מהאדמה. זאת בשל מבנה הגביש שלהם ואופי עמיד. בעוד שלכלוך עשוי להצטבר אם לא מטפלים בו כראוי, אתה יכול לנקות אותו בקלות עם סבון ומים חמים.

  • האם יהלומי מעבדה נבדקים כיהלומים אמיתיים? כן! יהלומים שגדלו במעבדה נבחנים על איכותם על ידי היהלומן מכיוון שהם עשויים מפחמן מגובש, בדיוק כמו יהלומים כרויים. אם כי מכיוון שחלק מיהלומי HPHT עשויים לשאת זיהומים (אם כי לא מורגשים בעין בלתי מזוינת), יש סיכוי שהם יכולים להיבדק כמואסניט או לא יהלום.

  • האם יהלומי מעבדה קשים כמו יהלומים אמיתיים? כן! בואו נסתכל על סולם קשיות Mohs, המדד המשמש למדידת קשיות החומר. היכן נמצאים יהלומי כרייה? יהלומים הם החומר הקשה ביותר על פני כדור הארץ. הם מדורגים ב -10, מה שאומר שהם עמידים במיוחד. יהלומי מעבדה תואמים את עמיתיהם שבורכו בקשיות, בחוזק ובעמידות! התנחמו בידיעה שהיהלומי מעבדה חזקים מספיק כדי להוריש לדור הבא.

מדוע יהלומי מעבדה הם הבחירה המושלמת

יהלומים בגידול מעבדה זולים, נטולי דאגות כרייה, נטולי סכסוכים, עמידים, מבריקים ומפנקים. מה יש לא לאהוב? גמולוגים מומחים אינם יכולים להבדיל בין יהלומים שנכרו ליהלומים שגדלו במעבדה. מה שאומר שגם לא אף אחד אחר!

זה לצד זה, הם אותו דבר. כשאתה מסתכל על יהלומי מעבדה, הם עשויים מאותו מבנה כימי בדיוק כמו יהלומים כרויים. ההבדל היחיד בין יהלומים כרויים ליהלומים שגדלו במעבדה (מלבד העלות) הוא מקורם.

לאחר השוואה בין יהלומי מעבדה לעומת יהלומים כרויים, קל להבין מדוע יהלומים מעובדים הם הבחירה המעולה.

Telephone
WhatsApp
Email